CARAVANING BRNO 2023

ROZHOVOR S VLADIMÍREM ZÁHORCEM 

Co Karavan Centrum Morava nabídl na CARAVANING BRNO 2023 a jaké nás čekají novinky pro rok 2024?

CARAVANING BRNO JE ZA NÁMI 👏 !!!
Děkujeme Všem za účast na veletrhu a věříme, že náš TÝM splnil Vaše očekávání a naplní i do budoucna VAŠE CESTOVATELSKÉ SNY.


Když se podíváme do vašeho portfolia, tak první značkou jsou karavany Fendt Caravan. To je jeden z nejstarších a největších německých výrobců obytných přívěsů. Co jste ukázali v Brně?

Fendt je konzervativní značka. Udržují si z mého pohledu absolutní úroveň v designu a v kvalitě. Jsme hrdí na to, že jsme mohli na veletrhu ukázat horkou novinku 2024 v podobě nového půdorysu kategorie BIANCO s označením 515 SGD , který si vyžádali sami uživatelé. Tím Fendt Caravan i ukazuje, že naslouchá potřebám svých zákazníků a snaží se nabídnout produkty, které odpovídají aktuálním požadavkům na trhu. Předností je specifické rozložení nábytku, praktické vychytávky a hlavně velká zadní koupelna, která dominuje celému přívěsu.

Ostatní půdorysy prošly velkou změnou interiéru v loňském roce, kdy Fendt představil komplětně přepracovaný vnější design karavanů. Jejich současná nabídka půdorysů a modelových řad je dostatečně široká a moderní, tedy je určitě z čeho vybírat. 

Vím, že jste nadšený z modelu Kreos od italské firmy Laika. Jakým směrem napřel síly tento toskánský výrobce obytných automobilů?

Tam je velká novinka a to plně integrovaná verze Kreosu, tedy model Kreos H 5109. Doposud máme v nabídce model L, což je polointegrované obytné auto - exkluzivní, perfektně vybavený, skvěle izolovaný vůz. Teď Kreos celý posunuli o jedno, možná že až o dvě patra výš. Po stránce designu karoserie je to odlišné auto, které na první pohled rozeznáte od konvenčních značek.

Na voze společnost Laika spolupracovala se designérským studiem GFG Style (studio GFG Style založil Giorgetto Giugiaro se svým synem. Giugiaro je autorem první generace Volkswagenu Golf, vytvořil i minivůz Fiat Panda nebo supersport Lotus Esprit. Giugiaro je jediným dosud žijícím představitelem "velké trojky italského designu", do níž kromě něj patřili Nuccio Bertone a Sergio Pininfarina - pozn. red.). Italům se podařilo sportovní vyznění přenést do světa obytných aut.

Kdy nový integrovaný model nabídnete zákazníkům? A jakou bude mít cenovku?

Pokud všechno půjde dobře, tak bychom ho měli mít po Novém roce.
Záleží na konfiguraci, ale budeme se pohybovat v rozmezí 5 až 5,5 milionu korun. Výrobce už v "základní" verzi počítá s motorem o výkonu 180 koní, s automatickou převodovkou. Manuál vůbec nebude v nabídce.

Teď jsme se dostali k luxusnějšímu segmentu. Na Moravě zastupujete značku Mobilvetta…

Mobilvetta podobně jako Fendt přišla jen s drobnými změnami. Předloni představili novou verzi nejvyššího modelu K-Yacht, loni pak napřeli síly na svou druhou řadu. Pro zákazníky je důležité, že začnou používat kvalitnější okna od dodavatele Dometic, více sází na LiFePO baterie a také na kompresorové lednice, což souvisí s trendem, který nastupuje s dobou elektrifikace. Obecně to jsou spíše technologické změny uvnitř vozů.

Vestavby do dodávek zažívají v posledních letech boom a říká se, že tvoří až jednu třetinu trhu s obytnými vozy v Evropě. Jak to vidíte Vy?

Ano, tam vidím velký pokrok. Obliba vestaveb roste i u našich zákazníků. Nabídka je stále širší. Například značky Mobilvetta či McLouis dokázaly umístit podélné lůžko do šestimetrové dodávky, kde se dosud řešilo spaní postelí napříč autem. Udělali to tak, že jedna podélná postel je kratší. Sází na to, že vestavbami jezdí páry a že partnerky bývají "kratší", takže nepotřebují tak dlouhou postel. Myslím si, že je to chytrá varianta, jak uložit v šestimetrovém autě dlouhána. S velkými novinkami letos přichází značka VanTourer, který se poslední roky orientoval na vozy Fiat Ducato, popřípadě jeho rozměrové klony od Citroenu či Peugeotu. Letos představili vestavbu na platformách Ford a také MAN. 

Zejména vestavba do dodávky značky Ford nás nadchla, neboť návrhářům VanToureru se podařilo vytvořit zadní část kompaktní, prostornou. Pro VanTourer jsou typická chytrá řešení, až možná nekonvenční (obytné vestavby VanTourer mají nádrž na čistou i odpadní vodu "zavěšenou" na podvozku, ostatní výrobci nádrž na čistou vodu umisťují do interiéru vozidla - pozn. red.). MAN má robustní podvozek, který nabízí skvělé jízdní vlastnosti, ale také třeba extrémní výšku interiéru. Obě novinky od VanToureru jsou zatím s jednou poháněnou nápravou, ale dá se předpokládat, že nás varianty 4x4 čekají. 

Ještě jsme nemluvili o značce Etrusco, kterou jste v Česku zastupovali jako vůbec první firma…

Ano, je to tak, jsme ve středoevropském regionu jejich nejstarší partner. Etrusco pokračuje v diverzifikaci svých modelů, aby nebyli závislí jen na podvozcích značky Fiat. Dnes své obytné vozy nabízejí běžně na platformách od Fordu, na Renaultu. Tady jde o menší polointegrované vozy s výškou do 2,7 metrů, které vnějšími rozměry odpovídají vestavbám, ale nabízejí mnohem větší vnitřní prostor. Etrusco přišlo i s novým kompaktním modelem vestavěným do Renaultu Trafic. Tady se jedná o menší model dodávky se zvedací střechou. Dá se pořídit i s automatickou převodovkou a v základu s pěkným designem. Myslím, že by se zákazníkům mohl líbit. Etrusco staví na jednoduchosti, na italském designu a dobrou doložností. V kategorii aut do 3,5 tuny mají rozhodně co nabídnout.

Vás italský design oslovuje? Úplně se rozsvítíte, když o něm mluvíte…

Ano oslovuje. Mám rád Toskánsko, kde všechny výše zmíněné italské značky působí. Musím pochválit i spolupráci s Italy, nedám na ně dopustit. V této turbulentní době Italové mají snahu přinášet řešení. Snaží se vyjít zákazníkům vstříc. Snaží se sehnat auta, když nejsou. Snaží se umožnit změnu v konfiguraci, když to zákazník potřebuje. Němečtí výrobci jsou více "tabulkoví". Setkáváme se u nich s odmítnutím různých požadavků, aniž by jej zkusili byť jen zvážit.

Rozšiřujete služby v oblasti servisu obytných aut a přívěsů. Objevují se nové materiály, či postupu, které budete používat?

Obecně je teď doba lepící a my spolupracujeme s řadou dodavatelů lepidel. Všechno se upevňuje pomocí lepidel a je třeba zvolit správnou technologii a materiály, aby všech dobře dopadlo. Obrovský pokrok vidíme třeba u oboustranných pásek, které umí dokonale nahradit šroubky, nebo nýty.

Vím, že se to těžko hodnotí. Ale jaká byla podle vás obecně nálada v "Caravaning BRNO 2023"?

Můj pocit, který jsem si z Brna odvezl, je, že zůstává pozitivní trend. Zájem o karavaning je pořád neskutečný. Ukázalo se to hlavně v sobotu, kdy tam byla doslova, hlava na hlavě. Takže zájem o nezávislé cestování a o to, užít si dovolenou podle svých představ, stále trvá.

Každopádně pro ty, co to do Brna letos nestihli stále platí "RÁDI VÁS UVIDÍME A POPŘÍPADĚ PROVEDEME" i u nás v KROMĚŘÍŽI.

VYHLÁŠENÍ VÝHERCE SOUTĚŽE O KOŠÍK REKLAMNÍCH PŘEDMĚTU CCM

Děkujeme všem účastníkům soutěže na CARAVANING BRNO 2023 a výherci, kteří správně odpověděl na soutěžní otázku, velmi gratulujeme. 
Výherce:
SOFIE TOMÁŠOVÁ

Správná odpověď: Karavan Centrum Morava zastupuje v ČR 7/8 značek.

Výherce byl ohledně předání výhry kontaktován e-mailem.

jQuery Tlačítko na začiatok by William from Wpromotions.eu