Zimní Jeseníky

Klientský tip na dovolenou obytným autem

Lyžování s obytňákem - Jeseníky - 4 dny, 3 střediska

Je zima, většina karavanistů má své miláčky zazimované, netrpělivě čekají na teplé počasí. Nám zima nevadí, naopak máme ji rádi, nabízí totiž jiné možnosti zábavy, kterou v létě zažít nelze. Letos jsme se rozhodli spojit zimní zábavu s karavaningem, vyrazili jsme do 160km vzdálených Jeseníků. V Jeseníkách se nám moc líbilo, rozhodli jsme se o naše zážitky podělit.

Den 1.

Úterý odpoledne odjezd z Kroměříže směr Jeseníky, respektive Šumperk, rádi bruslíme, tak se jedeme na tamní zimní stadion před tří denním lyžováním protáhnout na brusle. Po hodinovém veřejném bruslení odjíždíme do 1. lyžařského střediska Kouty nad Desnou. Zimní stadion Šumperk

Den 2.
Ráno nás probudila další přijíždějící auta na parkoviště. Bylo slunečno, rýsoval se hezký den. Koupit permanentky a jdeme lyžovat. Kouty jsou poměrně velký lyžařský areál, kde si dobře zalyžují děti i dospělí. Je tady 11,  širokých a velmi dobře upravených sjezdovek, o celkové délce 11,5km. Na kopec Vás dopraví 3 vleky typu "kotva" a jedna 6-ti sedačková lanovka. Pro opravdu malé děti je k dispozici dětský lyžařský pás a kolotoč.

Zaparkovali jsme na parkovišti v lyžařském areálu vedle dalšího obytného auta. Blíž k lyžařskému svahu už to nejde. Nebylo třeba ani auto vyrovnávat. Uvařili jsme si večeři, zahráli nějaké společenské hry a šli jsme spát.

Je poledne a my jsme se uchýlili do "apre ski" na horní stanici sedačkové lanovky. Nabídky jídla a pití dostačující a za rozumné ceny. Dali jsme si čaj, boršč a vyrážíme dál lyžovat. Počasí se najednou zhoršilo a zjišťujeme, že i přituhlo, -6°C a začalo hodně foukat. Sjezdovky jsou i odpoledne ve velmi dobré kondici a i když spodní parkoviště vypadá plné, nečekáme na vlek nebo lanovku déle než 2-3 minuty.

Blíží se čtvrtá a tím i ukončení provozu střediska, pro lyžování chtivé, je tu taky noční lyžování od 18:00 do 21:00hod. My už máme pro dnešek lyžování dost a tak jdeme zpět do vyhřátého obytňáku. Ve vyhřívaném zavazadlovém prostoru pověsíme na sušák mokré lyžařské oblečení a jdeme si uvařit oblíbené špagety carbonara. Dáme sprchu a večer ještě zajdeme na bowling do cca 60m vzdálené restaurace a jdeme spát. Navzdory počasí, že by psa nevyhnal, je v obytňáku příjemně teplo. Doplníme vodu do nádrže auta a jdeme spát. Více informací o středisku Kouty na www.kouty.cz

Den 3.
Ráno jsme se vzbudili do pošmourna, teplota -7°C. Snídaně a frčíme do nedalekého (20km) střediska Ramzová. Parkujeme v 8:30 těsně pod lanovkou také na neplaceném parkovišti. Tady jsou už další 2 obytňáky. Převlečeme se do lyžařského a jdeme na to.

Ukládáme lyže a lyžáky do garáže obytňáku a jdeme do pěkné a stylové restaurace Kaťuša, vedle parkoviště, na něco dobrého. Dáme si sprchu a odpočineme po celodenním lyžování. I když venkovní teplota pomalu atakuje -12°C, nám je v obytňáku pořád krásně teplo, jen jsme si malinko přitopili. Po deváté večer jsme se rozhodli ještě přejet do dalšího lyžařského střediska, protože chceme "ochutnat" manšestr na Kraličáku. A tak odjíždíme do cca 20km vzdálených Stříbrnic (u Starého Města). Parkujeme na prázdném parkovišti cca 20m od dolní stanice dvousedačkové lanovky Ski Kraličák ve Stříbrnicích.

Více informací o středisku Ramzová na www.bonera.cz

Den 4.
Probouzíme se do mrazivého a slunečného rána. Uvaříme si snídani a jdeme na svah. Je 9:00 a lanovka se rozjíždí. Na parkovišti pořád skoro nikdo, na svahu nikdo.
Užíváme si úplně prázdné sjezdovky a až kolem desáté se začínají objevovat další lyžaři. Ski Kraličák je také velký areál, vhodný i pro rodiny s malými dětmi. Ze strany od Stříbrnic i Hynčic pod Sušinou jsou dětké sjezdovky s lyžařskou školou, jezdícími pásy. Dospělí přivítají dlouhé modré a červené sjezdovky a dobří lyžaři ocení i černou sjezdovku, ze které je vidět při dobré viditelnosti i Praděd. V areálu je 9 lyžařských vleků z toho jedna dvousedačková lanovka. Je zde také 13 lyžařských tratí o celkové délce cca 8,4km. Na hynčické straně areálu jsou restaurace, kde se dá levně a chutně najíst.
Po celodenním lyžování jsme se opět odebrali do obytňáku a po převlečení jsme si ještě zašli na jídlo do útulné hospůdky Na Štvanici ve Stříbrnicích. V podvečer jsme odjeli domů.

Více informací o středisku Ski Kraličák na www.kralicak.cz

Závěrem

Ze začátku jsme měli malinko obavu, jak "ubytování" v obytňáku v kombinaci s lyžováním zvládneme, ale naše obavy byly zbytečné. Byly to opravdu krásné 3 dny lyžování a komfortu v obytném voze. Jeseníky jsou krásné a je dobře, že majitelé lyžařských areálů zkvalitňují své služby a snaží se přiblížit nám známým alpským standardům. Protože jsme cestou narazili také na zajímavé běžkařské stopy, už uvažujeme o dalším vícedenním výjezdu, tentokrát na běžky. Parkování obytňáků, včetně nocí bylo ve všech střediscích bez problémů, jen je třeba pamatovat na ranní, popř. večerní příjezd.

Děkujeme Karavan Centrum Morava za příjemný přístup a skvěle připravený vůz, vše dokonale fungovalo, v obytňáku bylo teplo, ocenili jsme také vyhřívání odpadního systému.